تبلیغات
Miracle معجزه معجزه Miracle - رنگهای قرمز و نارنجی نماد چیست ؟

یا فارس الحجاز ادرکنی یا ابا صالح المهدی ادرکنی ادرکنی
نویسنده :سیا
تاریخ:جمعه 22 مرداد 1389-06:37 ب.ظ

رنگهای قرمز و نارنجی نماد چیست ؟

رنگ قرمز :
 
باعث افزایش فشار خون و متابولیسم بدن شده و قابلیت و امکان مشاهده شدن آن بسیار بالا است .
 این رنگ ، نماد انرژی بوده و شرکتها و موسسات هر گاه که بخواهند مردم را به تصمیم گیریهای سریع تهییج کنند ، همچون " همین الان بخرید " یا " اینجا را کلیک کنید " از این رنگ استفاده میکنند .
 رنگ قرمز احساس شهوانی در افراد ایجاد میکند و در زمینه تبلیغات به دلیل اینکه انرژی را منتقل میکند ، میتوان از آن برای تبلیغ نوشیدنیهای انرژی زا ، بازیها ، خودروها ، ورزش و فعالیتهای فیزیکی بالا استفاده کرد .
 
رنگ قرمز کم رنگ به معنای عشق ، اشتیاق ، حساسیت و رنگ صورتی معرف دوستی ، تحمل و رنگی زنانه است .
 رنگ قرمز تیره ، منتقل کننده مفهوم قدرت ، تصمیم جدی ، خشم ، رهبری ، دلاوری و سو نیت است .


رنگ نارنجی :
 
این رنگ دارای انرژی رنگ قرمز و شادی رنگ زرد است .
 این رنگ معنای جدیت ، شیدائی ، شادی ، خلاقیت ، تصمیم ، جذابیت ، موفقیت ، تشویق و انگیزش را منتقل کرده و نماد قوت و استقامت است .
 نارنجی برای چشم انسان ایجاد احساس گرما میکند ، اما مثل رنگ قرمز تحریک گر نیست .
 رنگ نارنجی باعث میشود اکسیژن بیشتری برای مغز تامین شود و باعث تامین نیرو و افزایش فعالیتهای ذهنی میشود .
 نارنجی در ارتباط با غذای سالم ، باعث افزایش اشتها میشود .
 نارنجی خیلی خوب دیده میشود و برای جلب توجه افراد در تبلیغات و بسته بندیها میتوان از آن استفاده کرد .
 این رنگ مهمترین ابزارهای طراحی را به وضوح نشان میدهد . نارنجی برای مواد غذایی و اسباب بازی خیلی خوب است .
 رنگ نارنجی تیره ، مفهوم تقلب و بی اعتمادی و رنگ نارنجی-قرمز معنای اشتیاق ، خواسته ، سلطه و علاقمندی را میدهد .



بر گرفته از مقاله نماد سازی رنگها در بازاریابی
از استاد گرامی دکتر محمد آزادی